Sådan bruger du biblioteket i uge 30
Få svar på dine spørgsmål om brug af Solrød Bibliotek og Kulturhus i uge 30
Kan jeg stadig låne og aflevere bøger?
Ja, du kan stadig hente bestilte bøger, låne og aflevere materialer, som du er vant til i den selvbetjente åbningstid
Finder biblioteket de bøger frem, som jeg reserverer hjemmefra?
Vi finder også dine reserveringer til dig i uge 30. Du kan lukke dig ind i tidsrummet 7-22 og hente dine reserveringer.
Kan jeg stadig bestille bøger til Havdrup Bibliotekspunkt?
Ja, du vil stadig få tilsendt dine bestilte bøger til Havdrup Bibliotekspunkt.
Er der personale til stede i uge 30?
Ja, der vil være personale tilstede, men vi vil være minimalt bemandet i uge 30, men vi sørger stadig for:
- Dine reserveringer fra Solrød Bibliotek og Kulturhus og andre biblioteker
- Oprydning og påfyldning af printer-papir og lignende
- Påfyldning af udstillinger, så du stadig kan finde inspiration til læsning
Kan jeg kontakte jer?
Telefonerne er lukkede, men du kan sende os en mail på solbib@solrod.dk. . I uge 30 besvarer vi dog kun akutte henvendelser om fejl på selvbetjeningsautomater, fejl på printer/kopimaskine/scanner, og lignende.
Vi besvarer øvrige henvendelser om gebyrer, reserveringer, fornyelser, ændring af afhentningsdatoer og andet mandag den 29. juli eller hurtigst derefter.
Vejledning til print, kopi og scan
Du kan finde udførlige vejledninger til print/kopi og scan placeret ved siden af printeren.
Alternativt kan du læse vejledningerne på nedenstående links:
Vejledning til print: https://solbib.dk/print-vejledning
Vejledning til kopi/scan: https://solbib.dk/vejledning-kopi-scan
Vejledning til bordscanner: https://solbib.dk/bordscanner-vejledning
Melder printeren fejl?
Skulle du mod forventning opleve tekniske fejl i forbindelse med print / kopi / scan, som du ikke selv kan løse, kan du sende en mail til solbib@solrod.dk, så løser vi problemet hurtigst muligt.
Hvordan søger og finder jeg litteratur?
Du kan søge hjemmefra på din computer/telefon/tablet på www.solbib.dk Du kan også søge på biblioteket, ved at bruge en af pc’erne. Når du åbner browseren, åbnes solbib.dk automatisk.
Du kan også bruge vores app "Biblioteket" til at søge og reservere materialer.
Hvordan betaler jeg gebyrer / erstatninger?
Du kan ikke betale dine gebyrer / erstatninger på biblioteket i uge 30. Vi henviser til Borgerservice, hvor du kan betale dit udestående. Du kan se åbningstider i borgerservice her.https://www.solrod.dk/kommunen/organisation/borgerservice
Vær opmærksom på at du først modtager en regning i din digitale post, når dit udestående overstiger 50,00 kr. Der tilskrives ikke renter på gebyrer mindre end 50,00 kr.
Download app’en i Appstore eller Google Play ved at klikke på ikonerne