Opret dit barn hjemmefra
Der skal udfyldes et samtykke for alle børn under 18 år. Det er nu blevet muligt med elektronisk samtykke.
Klik her for at udfylde elektronisk samtykke for børn og unge under 18 år
Hvorfor samtykke?
Børn og unge under 18 år har ret til at låne, hvis en af forældrene eller en værge udfylder og underskriver elektronisk samtykke online med NemID. Det er derfor ikke muligt for børn, som er fyldt 15 år og har et NemID at oprette sig som låner på hjemmesiden.
Vi gør opmærksom på, at du som forældre/værge hæfter for gebyr eller erstatninger på barnets vegne.
Her kan du se arbejdsgangen:
1.Forældre eller værge starter med udfylde elektronisk samtykke med MitID
2.I den betjente åbningstid vil et personale modtage og behandle det elektroniske samtykke. Efterfølgende vil personalet manuelt indmelde barnet som låner.
3.Når barnet er indmeldt vil biblioteket kontakte dig pr. mail eller sms for at bekræfte at barnet nu kan benytte bibliotekets tilbud.
Får mit barn udleveret et lånerkort efter indmeldelse?
Alle børn kan efter indmeldelse frivilligt få udleveret et hvidt lånerkort i Kulturhuset. Hvis du ikke ønsker, at dit barn skal have et hvidt lånerkort, er det i stedet barnets sundhedskort samt en pinkode der skal bruges ved udlån, fornyelser af materialer, brug af eReolen.dk, filmstriben m.m.
Besked med Mail eller SMS
Det er forældres/værges ansvar at meddele biblioteket, hvis I skifter folkeregisteradresse, mailadresse eller mobilnummer.
Persondata
Læs mere om hvilke persondata vi gemmer og hvordan de bruges.